26 juli 2017

Ongewenst Koude Kalkoen

Ik drink te veel koffie en met name in het weekend. De koffie op het werk vind ik namelijk niet zo lekker dus daar weet ik de caffeïne inname redelijk binnen de perken te houden. Maar nu met dat afwijkende werkschema van mij gaat het fout. 

Maandag had ik wat meer koffie (lees automaten cappuccino) nodig om actief te blijven. Daarbij liep die dag ook niet helemaal op rolletjes en een van mijn 'cup-a-soup-momenten' is een wandeling drie trappen af, naar de kantine wandelen, koffie tappen, terug wandelen, drie trappen op.  Tegen de tijd dat ik weer op niveau ben is het ergste 'grrrrrrr-gevoel' over en kan ik normaal aan de slag.

Dinsdag had ik wat opstartproblemen dus trakteerde ik mijzelf wat vaker op een lekkere kop koffie met havermelk. Ik had ook wat doorstartproblemen dus…Ik heb het aantal bakkies niet geteld maar die ouwe van Egberts heeft aardig aan mij verdiend. 

En toen werd het woensdag. Meteen na binnenkomst haalde ik een kopje cappuccino, liep naar boven en ging aan het werk. Aan het werk. Aan het werk. Tot aan de lunch. Na de lunch nam ik een kopje cappuccino mee naar boven en ging aan het werk. Aan het werk. Aan het werk. Rond half vier kreeg ik hoofdpijn. Om vier is was het een forse hoofdpijn. 

In de auto op weg naar huis wist ik ineens waar die hoofdpijn vandaan komt. Ik was ongewenst als een koude kalkoen van de caffeïne (en de suiker) afgekickt. Boodschappen doen was zwaar maar ja, wat moet dat moet. Thuis ging ik niet meteen aan de koffie. Ik nam eerst een nectarine wat druiven voor de suikers maar de hoofdpijn bleef. Pas halverwege een blikje cola begon mijn zicht beter te worden en het akelige kloppen en bonken te minderen. 

Een ding weet ik zeker: Morgen kijk ik weer eens wat vaker in de spiegelende frontje van de koffie-automaat. Een bonkend hoofd is zo niet mijn ding.



7 opmerkingen:

  1. Kun je nagaan wat koffie ook met je kan doen.. Probeer langzamerhand over te schakelen op cafeïne vrije koffie. Heel langzaam dan hè ☺️ Sterkte..

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een kopje per jaar? Is dat langzaam genoeg?

      Ze gebruiken nogal wat chemische zooi om de cafeine uit de koffie te halen. Dat idee staat mij tegen ..

      Verwijderen
  2. Gewoon weer terug naar je met mate inname zoals voorheen lijkt me idd handig. Icm wat minder medicatie lijkt me dat heftig genoeg in deze drukke tijd ��

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Cafeïnevrij is ook niet echt een oplossing denk ik. Dat is zoiets als een vegaburger: geen vlees willen eten maar wel dezelfde vorm. Gewoon minderen lijkt mij het beste. Een lekkere bak koffie is toch wel érg lekker op z'n tijd. Daar kan geen thee tegenop.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lastig dat je zo'n hoofdpijn krijgt als je te weinig koffie drinkt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zal gewoon langzaam moeten afkicken en niet te snel.. Al is dat afkicken vandaag jammerlijk mislukt.. ;-)

      Verwijderen

Reacties zijn welkom. Altijd!