4 augustus 2017

Die dingen moeten het gewoon doen…


Mijn werkzame leven breng ik grotendeels achter, euh voor, een pc door. Dat hoort er nu eenmaal bij wanneer je semi-ICT-er bent. Semi ja, want hoewel ik best wel het een en ander van de pakketten die ik beheer af weet ben ik op het gebied van de achterliggende techniek qua systemen, servers, hardware, clouds, visual reality een nitwit eerste klas en ik spreek duidelijk geen ICT taal. Dat weet ik 100% zeker omdat ik de laatste weken regelmatig verwikkeld ben geweest in communicatieve stoornissen met een paar heule echte ICT-ers. Van die techneuten die in bits en bytes praten. 

Terug naar het verhaal: Ik kijk dus meer dan regelmatig naar een computerscherm, rammel veel, vaak, overvloedig op een toetsenbord en klik mijzelf een muishand en tennisarm. Gelukkig denk ik ook wel eens na over de grotere verbanden want anders was mijn rechterarm drie maal zo gespierd als mijn linkerarm vooral ook omdat ik thuis nog wel eens een computerspelletje wil spelen en dan klik ik ook dat het een lieve lust is. 

Ik vind mijn werk leuk, ik vind die spelletjes leuk. Ik vind maar een ding niet leuk… Als die dingen waarop ik mijn werk doe of dat ding waarop ik mijn spelletjes spel, het niet doen. 

En weet je wat pas echt frusterend is. Als die dingen op een en dezelfde dag het zowel op het werk als thuis niet doen. Zoals van de week. Zoals gisteren. Zoals vandaag. He-le-maal gestoord word ik er van.

Gelukkig hep elk nadeel z'n voordeel: Ik heb deze week al twee boeken gelezen! So sixties, seventies, eighties and nineties. ;-)



7 opmerkingen:

  1. Troost je.... het was in dit geval gedeelde smart...... grrrr
    Xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik werk ook als ITer en lees elke dag. Ik ben nu zover dat ik rhuis amper op de laptop rammel maar zoveel mogelijk op mijn mobiel doe.

    Nu daar nog iets op zien te vinden.

    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die mobiel, daar kan ik dan weer goed vanaf blijven.. ;-)

      Verwijderen
  3. Ohhh snap precies wat je bedoelt.. zoals vele anderen denk ik!
    Ik zit vaak achter mijn laptop, voor van alles en nog wat. En 's avonds pak ik mijn iPad en doe ik spelletjes.. Gisteren dacht ik nog, waarom die spelletjes, ga lekker lezen, daar heb ik echt al zolang zin in, maar echt het komt er niet van. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En dan is het fijn wanneer ziggo je gewoon van het net gooit!

      Verwijderen
  4. Dat is best een voordeel inderdaad. Maar toch ...
    Hopelijk doet alles het weer snel.

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties zijn welkom. Altijd!