zaterdag 5 augustus 2017

Het stinkt hier..

Sinds een jaar of zes weet ik dat lactose en ik niet zo'n goede combinatie zijn al kan ik tegenwoordig, sinds ik naast 80% lactosevrije ook 100% glutenvrij eet, af en toe wat lactose best aan zonder er noemenswaardig last van te krijgen. Een geluk bij een ongeluk als je het mij vraagt.

Als melkjunk wilde ik alleen geen afstand doen van mijn 'cappuccinootjes en papjes' dus ging ik op zoek naar lactose vrije melk. Die was snel gevonden. Gewoon bij meneer Heijn hier op de hoek.

Een paar maanden geleden was niet alleen ik compleet door mijn voorraadje lactose vrij heen, de schappen bij Meneer Heijn lachtte mij ook ledig tegemoet. Ik stapte over naar een plantaardige variant. Het bleef niet bij een keer en na wat experimenteren om uit te zoeken welke variant ik het lekkerst vind ben ik aan een glutenvrije havermelk blijven plakken. Tot een week of twee (?) geleden. 

Zoon had zin in vis met aardappelpuree. Het was zijn beurt om te koken en hij kocht lactose vrije melk om de puree mee te maken. Een liter. Melk dus, geen puree. Er bleef dus meer dan een half pak over en toen ik de laatste druppel havermelk had opgedronken ging ik verder met de lactose vrije melk. 

In de zomermaanden eet ik geen papjes en hoewel ik op een dag best wat koffie weg weet te werken drink ik op werkdagen thuis maar twee kopjes koffie. Dat zet geen zoden aan de dijk, dat moge duidelijk zijn.

Vanmorgen, tussen het opruimen van de aanrecht en het vullen van de vaatwasser door, schonk ik wat melk in mijn koffiekopje, zette het onder de senseo, stopte nog een bord in de vaatwasser en dacht 'Bah, wat stinkt het hier. Ik zet dat ding maar snel aan'. Te laat, naar later bleek want toen ik met mijn kopje koffie op de bank zat had ik die muffige geur nog steeds vaag in mijn neusgat hangen. Zo erg, dat ik mijn koffie niet eens lekker vond.

Bij de een na laatste, veel te grote slok, die ene waar de meeste melk in zit omdat ik nooit roer, wist ik wat ik had geroken en op dat moment vol proefde. Bedorven melk. Verschrikt slikte ik ook de tweede grote slok nog door. 

I hef mie meument zullen we maar zeggen.. 

4 opmerkingen:

  1. Nou dat was er weer zo een dan ;-)
    Smerig hè

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Iiiiieuw! Ik ben zo'n melkjunkie dat dát mij niet overkomt. Melk krijgt hier geen kans om te bederven.

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties zijn welkom. Altijd!